3 powody dlaczego joginki są szczuplejsze

3 powody dlaczego joginki są szczuplejsze

with 8 komentarzy
Zastanawiałaś się czasem dlaczego osoby ćwiczące jogę są przeważnie szczupłe? Mogłoby się wydawać, że skoro nie spala się zbyt dużo kalorii i nie podwyższa się zbytnio tętno, to nie jest to trening odchudzający. A jednak pomimo lub może właśnie dzięki temu joga świetnie wyszczupla. Sprawdź czemu!

1. Joginka wydłuża mięśnie

Jeśli przyjrzysz się mięśniom osób ćwiczących na siłowni bądź cross-fit, tabatę czy biegaczy zauważysz, że mają mocno rozbudowane mięśnie ud i łydek. U joginki jest inaczej. Jej mięśnie w trakcie treningu są wydłużane i równocześnie wzmacniane. Praktykując jogę równomiernie pracujesz nad siłą i elastycznością. Poprzez ćwiczenia rozciągające wydłużane są mięśnie ale to nie znaczy, że brakuje im siły. Wydłużony mięsień zawsze będzie smuklejszy niż silny ale skrócony. A dzieje się tak w trakcie  siłowych treningów .

2. Joginka wykonuje dużo skrętów

Wśród wielu pozycji w jodze to skręty właśnie słynną ze swojej odchudzającej mocy. W trakcie ruchów skrętnych wywierany jest nacisk na organy trawienne. Swoisty rodzaj masażu pobudza jelita co przyspiesza przemianę materii. Bardzo lubię porównanie, jamy brzusznej do gąbki. Kiedy gąbka jest nasączona brudną wodą i ją wyciśniemy, będzie ją można nasączyć czystą wodą. Tak właśnie działają skręty na powłoki brzuszne. W trakcie skrętu pozbywasz się starej krwi ubogiej w tlen i dostarczasz świeżej bogatej w składniki odżywcze i tlen.
Ćwiczenia
Technika wykonywania skrętów jest bardzo prosta. Wystarczy, że usiądziesz w siadzie skrzyżnym i odepchniesz się pośladkami od podłogi tak żebyś poczuła wydłużenie kręgosłupa. Z kolejnym wydechem wykonaj skręt w prawo i spójrz za siebie. Pozostań w pozycji na 5 oddechów. Oddychaj spokojnie przez nos. Postaraj się utrzymać wydłużony kręgosłup, wracasz do centrum na oddechu i z wydechem powtarzasz to samo na lewą stronę.
Przeciwskazania
Skręty są bardzo zdrowe poza stymulacją układu trawiennego zwiększają elastyczność kręgosłupa, łagodzą bóle głowy i pleców, dostarczają świeżej krwi dyskom. Jednak nie każdy może wykonywać głębokie skręty. Do grup ryzyka zaliczamy osoby z przepukliną brzuszną, w ciąży, przy wysuwaniu się dysku jak również w trakcie menstruacji. Jeśli należysz do której z grup zanim zaczniesz ćwiczyć skręty skonsultuj się z doświadczonym instruktorem jogi, który poradzi Ci czy możesz wykonywać jakieś pozycje.

3. Joginka świadomie żyje

Joga uczy uważności. W trakcie ćwiczeń skupiasz się tylko na tej chwili jesteś tu i teraz. Ta koncentracja na teraźniejszości zaczyna przekładać się na inne sfery życia. Systematyczność ćwiczeń na macie staje się kluczowym nawykiem, który inicjuje kolejne zmiany w życiu. Zaczyna się głębiej oddychać. Spokojniej i wolniej żyć. Zdrowiej jeść. Świadomiej wybiera się sposób spędzania czasu. Umysł staje się spokojny a myśli przejrzyste. Kiedy zaczynasz zauważać co jest dla Ciebie dobre naturalną konsekwencją jest zdrowsza kuchnia, unikanie chemii i przetworzonej żywności. Zdrowy styl życia przekłada się na samopoczucie. Te dobre zwyczaje zaczynają procentować , sylwetka w naturalny sposób bez diet i ciężkich treningów zaczyna się zmieniać. To są moje 3 powody dla których warto zacząć ćwiczyć jogę jeśli chcesz schudnąć. Jeśli chcesz przeczytać również o innych treningach odchudzających zapraszam Cię tutajhttp://www.olgakuriata.pl/duzo-cwiczysz-a-waga-nie-spada/  A ty co byś dopisała do tej listy? Jeśli spodobał Ci się ten post będę wdzięczna za udostępnienie na facebooku.
Zapraszam Cię również na mój fanpage facebook
Follow Olga Kuriata:

Cześć, mam na imię Olga. W swojej pracy staram się zadbać o klienta na dwóch płaszczyznach: trening i zdrowe odżywianie. Od 15 lat jestem instruktorką treningów prozdrowotnych. Jestem dyplomowanym nauczycielem Yoga Alliance. Ukończyłam kurs nauczycielski RYT 200. Jestem instruktorem rekreacji ruchowej. Specjalizuję się w formach prozdrowotnych : Pilates, Vinyasa Yoga, Air Yoga, Ashtanga, Aqua, Zdrowy Kręgosłup, Senior, Trening Mięśni Twarzy, Trening Mięśni Zaniedbanych. Od 10 lat zagłębiam tematykę zdrowego odżywiania. Jestem trenerem żywienia. Ukończyłam studia podyplomowe Psychodietetyka. Pomagam moim klientką zrozumieć, że zdrowe nawyki żywieniowe i właściwe treningi, wystarczą aby osiągnąć idealną wagę. Bez katowania się dietami i liczeniem kalorii. Dzielę się tą wiedzą tutaj na blogu a także na warsztatach i konsultacjach. Studia ukończyłam na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług w Szczecinie ale to fitness i zdrowe odżywianie są dla mnie największą pasją. Swoje umiejętności doskonalę na licznych szkoleniach w Polsce i USA. Pasjonuję się zdrowym odżywianiem. Organizuję warsztaty dotyczące zmiany nawyków żywieniowych i treningów prozdrowotnych. Zapraszam Cię na mój blog!

Latest posts from