3 powody dlaczego diety nie działają

3 powody dlaczego diety nie działają

with 1 komentarz

Dlaczego diety nie działają?

Sprawdź 3 główne powody dlaczego przechodząc na dietę masz małe szanse na długotrwały sukces.

 

 

1. Nie poznałaś przyczyn otyłości

Dopóki nie poznasz przyczyn otyłości odchudzanie się nie ma sensu

Powodem numer 1 i najważniejszym jest brak wiedzy o sobie samej. Dlaczego przytyłam? Co się zmieniło w moim życiu?  Jak zmieniłam odżywianie? Czy mój stan zdrowia się zmienił odkąd waga zaczęła rosnąć? Cofnij się do przeszłości zrób "audyt". Dobranie odpowiedniego sposobu odżywiania musi być dostosowane do stanu Twojego zdrowia, do stylu życia i kondycji psychicznej.
Zwróć uwagę na moją listę przyczyn otyłość. Punkt po punkcie przeanalizuj, które z podpunktów mogą Cię dotyczyć. Jeśli podejrzewasz jakieś choroby, alergie, skonsultuj się z lekarzem, zrób wyniki badań. Szukaj przyczyn. Może się okazać, że jeśli poznasz je, żadna dieta nie będzie potrzebna. To naprawdę jest priorytet. Jeżeli okaże się, że przyczyną Twojej nadwagi jest choroba źle dobrana dieta może pogłębiać schorzenia. 
  • Przetworzona żywność
  • Nietolerancje pokarmowe
  • Błędy żywieniowe – monodieta, liczenie kalorii, złe komponowanie posiłków
  • Choroby autoimmunologiczne
  • Zaburzenia hormonalne
  • Przyczyny psychologiczno - społeczne 
  • Źle dobrana aktywność fizyczna
O błędach treningowych, które mogą utrudniać schudnięcie pisałam tutaj dużo ćwiczysz a waga nie spada

 

2. Przechodząc na dietę nie zmieniasz nawyków żywieniowych

Tylko powolna praca nad zmianą nawyków daje szanse na sukces

Powód numer 2 równie ważny jak poprzedni. Załóżmy, że wykonałaś audyt i wykluczyłaś choroby. Znalazłaś dietę w internecie. Napisali, że w miesiąc zgubisz 5 kg. BOMBA  no to do dzieła! Co z tego, że zastosujesz dietę rygorystyczną z produktów, które nie koniecznie lubisz, będziesz liczyła kalorie, głodowała, jeśli w trakcie procesu odchudzania nie zajdzie u Ciebie najważniejsza zmiana. Nie zmienisz Nawyków Żywieniowych. Zwykle diety trwają jakiś czas, fakt chudnie się. Dieta się kończy i co dalej? Zastanawiałaś się jak się masz potem żywić? Przecież już wiesz, że twoje złe odżywianie było przyczyną nadwagi. Dieta jednak była tylko dietą. Zredukowała masę ciała ale była dość rygorystyczna, cały czas chodziłaś głodna więc nie możesz tak się żywić przez całe życie. Co robisz? Wracasz do starego modelu odżywiania. Dlaczego? Bo nie umiesz się inaczej żywić. Nie zdążyłaś zmienić nawyków żywieniowych, gdyż ta Dieta Cud nie zmieniała nawyków ona tylko odchudzała. Zmiana nawyków to długotrwały proces gdzie trzeba opracować plan, zdobyć wiedzę i umiejętności. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak to zrobić mądrze pobierz darmowy kurs online http://www.olgakuriata.pl/kursonline/

2. Oczekujesz szybkich rezultatów

Im szybciej i więcej chudniesz, tym silniejsza mobilizacja organizmu do tycia

Tak już jest organizm skonstruowany, że lubi być w swojej strefie komfortu. W szybkim czasie chudnięcie mobilizuje organizm do wysiłku żeby wrócić do poprzedniej wagi jak najszybciej. A nawet przybędzie Ci kilka kilogramów. Twoje ciało będzie się bało, że kiedyś znowu wpadniesz na tak genialny pomysł, żeby mu jeść nie dawać. Więc na wszelki wypadek warto zrobić jakieś rezerwy na czarną godzinę. Stąd efekt jo-jo, który pojawia się zawsze kiedy za szybko gubisz kilogramy.
Tak już głowa skonstruowana, że chce wszystko mieć od razu. Lubi spektakularne efekty. Szybko nie oznacza, że dobrze. Wbrew rozsądkowi wybierasz sposoby odchudzania. Niestety warto wtedy zadać sobie pytanie:

Ile lat tyłam? To dlaczego wydaje mi się, że odchudzanie zajmie mi mniej czasu?

A ty co dodałabyś do mojej listy ? Znasz jakieś inne powody nie działania diet? Zostaw mi komentarz. Jakie są twoje doświadczenia z dietami. Jeśli podoba Ci się ten artykuł będę wdzięczna za udostępnianie.
Follow Olga Kuriata:

Cześć, mam na imię Olga. W swojej pracy staram się zadbać o klienta na dwóch płaszczyznach: trening i zdrowe odżywianie. Od 15 lat jestem instruktorką treningów prozdrowotnych. Jestem dyplomowanym nauczycielem Yoga Alliance. Ukończyłam kurs nauczycielski RYT 200. Jestem instruktorem rekreacji ruchowej. Specjalizuję się w formach prozdrowotnych : Pilates, Vinyasa Yoga, Air Yoga, Ashtanga, Aqua, Zdrowy Kręgosłup, Senior, Trening Mięśni Twarzy, Trening Mięśni Zaniedbanych. Od 10 lat zagłębiam tematykę zdrowego odżywiania. Jestem trenerem żywienia. Ukończyłam studia podyplomowe Psychodietetyka. Pomagam moim klientką zrozumieć, że zdrowe nawyki żywieniowe i właściwe treningi, wystarczą aby osiągnąć idealną wagę. Bez katowania się dietami i liczeniem kalorii. Dzielę się tą wiedzą tutaj na blogu a także na warsztatach i konsultacjach. Studia ukończyłam na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług w Szczecinie ale to fitness i zdrowe odżywianie są dla mnie największą pasją. Swoje umiejętności doskonalę na licznych szkoleniach w Polsce i USA. Pasjonuję się zdrowym odżywianiem. Organizuję warsztaty dotyczące zmiany nawyków żywieniowych i treningów prozdrowotnych. Zapraszam Cię na mój blog!

Latest posts from