Dużo ćwiczysz a waga nie spada? Sprawdź jakie popełniasz błędy treningowe przy odchudzaniu.

Dużo ćwiczysz a waga nie spada? Sprawdź jakie popełniasz błędy treningowe przy odchudzaniu.

with 2 komentarze

Czy wiesz, że czasem trening przeszkadza w schudnięciu? Jeżeli masz wrażenie, że twój trening nie działa to sprawdź co według mnie może przeszkadzać:

Źle dobrana aktywność fizyczna

Kilkanaście lat temu sama tego doświadczyłam. Rozpoczynając pracę w zawodzie instruktora, ćwiczyłam kilka godzin dziennie. Były to typowe zajęcia aerobowe: step, zajęcia taneczne, aqua aerobik. Efekt był taki, że zamiast chudnąć miałam wrażenie, że puchnę.  Kilogramy przybywały a w najlepszym wypadku waga stała w miejscu. Na moje szczęście zainteresowałam się jogą i pilates. Wzrosła mi również świadomość zdrowego żywienia.  Pozbyłam się zbędnych kilogramów nie stosując żadnych drakońskich diet i katorżniczych treningów. Z moich obserwacji wynika, że osoby ćwiczące te rodzaje treningów rzadziej borykają się z nadwagą. Oczywiście nie tylko joga i pilates są na liście treningów odchudzających. Po prostu mi osobiście te zajęcia pomogły. Są to moje jedyne formy ruchu jakie uprawiam. 
Okazuje się, że najlepszymi formami treningów są:
krótkie i intensywne np. 2x15 minut pomiędzy przeplataj ćwiczenia w spokojnym tempie
spokojne i długotrwałe np. joga, pilates, jazda na rowerze na świeżym powietrzu, spacer.
O pilates pisałam 

tutaj

Jeżeli miałabym stworzyć taką subiektywną listę treningów odchudzających to wyglądałaby w ten sposób:
wykres pokazuje, które treningi odchudzają

W procesie odchudzania zdrowe żywienie jest najważniejsze

Spójrz na moją Piramidę. Brak aktywności fizycznej to nie jedyny problem. Wiesz co to oznacza, że zwiększając ilość godzin na trening, niekoniecznie schudniesz. Możesz zdrowo się odżywiać nic nie ćwiczyć i będziesz szczupła. Niestety odżywiając się źle możesz kilka godzin dziennie ćwiczyć a i tak nie schudniesz.
Piramida odchudzania by Olala

Nie znasz swoich powodów tycia

Dopóki nie poznasz przyczyn tycia, trening i dieta nie mają sensu. Musisz wiedzieć z czym masz problem. Z czym trzeba się zmierzyć. Jeżeli problemem jest choroba. Pamiętaj, że źle dobrana aktywność fizyczna może pogarszać stan zdrowia. Każdy długotrwały intensywny trening powoduje stany zapalne w organizmie. Wiele chorób wiąże się ze stanem zapalnym a intensywne ćwiczenia nasilają problem. Jeżeli masz chorobę autoimmunologiczną, podwyższony poziom kortyzolu, chore jelita czy też insulinooporność pomoc lekarza czy dietetyka klinicznego jest niezbędna.

Masz słomiany zapał

Oj i to jest naprawdę częsty problem. Zastanów się czy regularnie trenujesz. Nie mówię tu o treningach codziennie po godzinie. Zdecydowanie sprawdza się 3 x w tygodniu po godzinie, a w pozostałe dni idź na spacer lub zrób sobie krótki intensywny 15 minutowy trening. Wystarczy uwierz mi! Niestety scenariusz często wygląda tak, że miesiąc intensywnych ćwiczeń po 2 lub 3 godziny dziennie a później przerwa na kilka tygodni.

Wracasz po ćwiczeniach baaardzo głodna

Masz tak czasem? 2 godziny przed ćwiczeniami nie jesz, bo z pełnym brzuchem nie można. Ćwiczysz kolejne 2 godziny plus  na dojazd tracisz 1 godzinę. Na dodatek trening odbywa się w porze wieczornej. Wracasz do domu i jesteś tak głodna, że zjadasz wszystko co masz w zasięgu ręki na stojąco w kuchni. Ja mam tak czasem i wiem, że jest to trudne. Moja rekomendacja jest taka po pierwsze pij wodę w trakcie zajęć. Po drugie weź ze sobą coś małego i zjedz zaraz po treningu.
Follow Olga Kuriata:

Cześć, mam na imię Olga. W swojej pracy staram się zadbać o klienta na dwóch płaszczyznach: trening i zdrowe odżywianie. Od 15 lat jestem instruktorką treningów prozdrowotnych. Jestem dyplomowanym nauczycielem Yoga Alliance. Ukończyłam kurs nauczycielski RYT 200. Jestem instruktorem rekreacji ruchowej. Specjalizuję się w formach prozdrowotnych : Pilates, Vinyasa Yoga, Air Yoga, Ashtanga, Aqua, Zdrowy Kręgosłup, Senior, Trening Mięśni Twarzy, Trening Mięśni Zaniedbanych. Od 10 lat zagłębiam tematykę zdrowego odżywiania. Jestem trenerem żywienia. Ukończyłam studia podyplomowe Psychodietetyka. Pomagam moim klientką zrozumieć, że zdrowe nawyki żywieniowe i właściwe treningi, wystarczą aby osiągnąć idealną wagę. Bez katowania się dietami i liczeniem kalorii. Dzielę się tą wiedzą tutaj na blogu a także na warsztatach i konsultacjach. Studia ukończyłam na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług w Szczecinie ale to fitness i zdrowe odżywianie są dla mnie największą pasją. Swoje umiejętności doskonalę na licznych szkoleniach w Polsce i USA. Pasjonuję się zdrowym odżywianiem. Organizuję warsztaty dotyczące zmiany nawyków żywieniowych i treningów prozdrowotnych. Zapraszam Cię na mój blog!

Latest posts from