Przesilenie wiosenne

Przesilenie wiosenne

with 7 komentarzy

5 sposobów jak sobie z nim poradzić

Wiosna wreszcie się pojawiła w kalendarzu i za oknem a jednak większość z nas nie czuje się najlepiej. Wszystkiemu winne przesilenie wiosenne. Jak sobie z nim poradzić? Postanowiłam podzielić się z Tobą swoimi sposobami.

Dlaczego dopada nas przesilenie wiosenne?

Po długiej zimie organizm potrzebuje się zaadoptować do nowej pory roku. Nie ma łatwo. Skoki ciśnienia są duże a różnice temperatur sięgają kilkunastu stopni. Jeszcze dochodzi zmęczenie organizmu z braku słońca i witaminy D. Natura też nie idzie z pomocą nie ma jeszcze świeżych warzyw i owoców, które mogłyby pomóc zregenerować i odbudować układ odpornościowy. Nowalijki ze względu na dużą ilość chemii raczej dodatkowo osłabią niż wzmacniają.

Jakie są objawy?

Jeśli masz takie uczucie, że ktoś Ci baterie wyłączył, nie masz siły i czujesz się cały czas zmęczona to możesz być pewna, że jest to przesilenie wiosenne. A na dodatek spoglądasz w lustro szara cera bez blasku, matowe włosy i łamliwe paznokcie kilka dodatkowych kilogramów po zimie psują Ci humor i już w ogóle nic się nie chce. Co zrobić żeby szybciej się zregenerować i znów być pełną energii?

Po pierwsze – akceptacja

Daj sobie przyzwolenie na wolniejsze tempo życia. Skoro Twój organizm potrzebuje teraz więcej odpoczynku nie zmuszaj go do nadmiernej aktywności fizycznej. Wcale nie potrzebujesz robić teraz wiosennych porządków. Nic się nie stanie jak umyjesz okna i wypierzesz firanki później. Pozwól sobie na lenistwo, rozpieszczaj się.

Po drugie – kiełki

Wspominałam już, że wiosna to taka pora roku gdzie korzenne warzywa z poprzedniego sezonu się już kończą a świeżych jeszcze nie ma. Brakuje nam witamin i minerałów. Z pomocą idą kiełki. Możesz sama spróbować je wyhodować lub też kupić w sklepie ekologicznym. Kiełki słonecznika – mają wysoką zawartość witamin z grupy B, E, F, K a nawet D. Zawierają żelazo, korzystnie wpływają na układ krążenia oraz na trądzik i atopowe zapalenie skóry.
Kiełki rzodkiewki – Duża ilość witaminy A, B1, C ,żelazo, fosfor, enzymy
Kiełki gryki – zawieraj lizynę, witaminy B i C, fosfor, potas, wapń, miedź, magnez i żelazo.

Po trzecie – chlorofil

Chlorofil powstaje z dwutlenku węgla, wody przy udziale światła słonecznego. Jest to skoncentrowane źródło energii słonecznej powstałej dzięki procesowi fotosyntezy. Chlorofil ma działanie oczyszczające, przeciwzapalne i odnawiające. Oczyszcza z toksyn, buduje krew, odnawia tkanki i poprawia florę bakteryjną jelit. Produkty zawierające dużą ilość chlorofilu idealnie nadają się do stosowania o tej porze roku. Wiosną kiedy nie ma jeszcze świeżych zielonych warzyw polecam: mikroalgi, wodorosty i trawy zbóż.
Spirulina – mikroalga
  • Zawiera pełnowartościowe białko, beta-karoten, żelazo, kwasy tłuszczowe GLA, chlorofil
  • Stosowana w leczeniu anemii, cukrzycy, hipoglikemii, otyłości, słabego napięcia skóry, chronicznych wyprysków skóry
  • Oczyszcza nerki i wątrobe z toksyn
  • Oczyszcza naczynia krwionośne
  • Hamuje wzrost grzybów, bakterii oraz drożdży
  • Uelastycznia ścięgna i stawy
Chlorella - mikroalga
  • Zawiera znaczące ilości kwasu nukleinowego, który odpowiada za odnowę wzrost i naprawę komórek. Ilość jego zmniejsza się z wiekiem (jego niedobór wpływa na przedwczesne starzenie i osłabioną odporność)
  • Zawiera białko, beta-karoten, żelazo, chlorofil
  • Poprawia proces wzrostu u dzieci
  • Zawiera Omega 3 i Omega 6
  • Obniża poziom cholesterolu
 
Trawa jęczmienna
  • Wysoka zawartość chlorofilu, beta-karoten, białka
  • Dostarczają unikalnych enzymów trawiennych dysmutazę nadtlenkową SOD, frakcję P4D1. Obie te substancje opóźniają niszczenie i mutacje komórek. Pomagają rozłożyć niestrawne i toksyczne substancje w pożywieniu.
  • Pomocna w leczeniu chorób zwyrodnieniowych i przeciwdziałaniu procesom starzenia.

Po czwarte – energetyczne napoje

Woda to doskonały napój, który oczyszcza organizm i dodaje energii. Pamiętaj, twoje ciało w 80% składa się z wody choć nie jest to stała wartość i z wiekiem zasoby wody się kurczą. Brak wody to przyspieszony proces starzenia się, brak energii i zaleganie toksyn w organizmie. Nawet twoje krążki międzykręgowe w kręgosłupie potrzebują wody inaczej przestają być jędrne i zaczyna się proces zwyrodnienia w strukturze krążka. Pij czystą wodę najlepiej przegotowaną. Zacznij każdy poranek od wypicia szklanki wody. Możesz też zrobić sama izotonik, który poza właściwościami nawadniającymi również dostarczy mnóstwo minerałów. Przepis znajdziesz tutaj Napój Izotoniczny
Ponieważ wiosna to pora przeziębień wypróbuj również przepisu na Złote Mleko i Napój Imbirowy
O tej porze roku lubię również włączyć do diety pyłek kwiatowy, który posiada właściwości odżywcze, antybakteryjne i wzmacniające. Zawiera enzymy i dużo białka i witamin A, z grupy B, C, E, D, K, H, PP jak również fosfor, potas, magnez, wapń, sód, magnez, żelazo, cynk

Po piąte – śpij, spaceruj, oddychaj!

Okres regeneracji koniecznie z dużą ilością snu i to tym pierwszym od 22:00. Późne chodzenie spać dodatkowo stresuje organizm. Śpij 8 godzin na dobę. Unikniesz przeziębień i zmęczenia. Krótkie drzemki w ciągu dnia pozwolą Ci się szybciej zregenerować w trakcie przesilenia wiosennego.
Prawidłowy oddech  - dostarcza wszystkim komórką tlenu dodaje energii i oczyszcza z toksyn jeśli chcesz więcej przeczytać w jaki sposób oddychać zapraszam http://www.olgakuriata.pl/plytki-oddech-przyspiesza-proces-starzenia/. Ubierz się odpowiednio do pory roku i wyjdź na spacer dotleń swoje ciało. Zobaczysz jak szybko poczujesz przypływ energii.
Ruch na świeżym powietrzu - jest bezcennym sposobem na radzenie sobie z przesileniem wiosennym. Warunek, że nie będziesz traktować tego zadaniowo (czytaj 10 km przebiegnę codziennie) Bądź dla siebie miła, nie oczekuj zbyt wiele, po prostu ciesz się aktywnością fizyczną na świeżym powietrzu. Odpowiednie nastawienie, zwolnienie tempa życia pozwoli Ci cieszyć się życiem nawet wtedy gdy czujesz spadek formy. A ty jak radzisz sobie z przesileniem wiosennym zostaw komentarz! Jeśli spodobał ci się mój artykuł będę wdzięczna za udostępnienie. Zapraszam na mój fanpage gdzie będziesz na bieżąco dostawać informację o nowych postach na blogu. Facebook

Źródło:

Energia życia, Energia pożywienia. Praktyczne sposoby wzmocnienia zdrowia - Bożena Żak-Cyran, wydawnictwo Galaktyka

Odżywianie dla zdrowia  - Paul Pitchford, wydawnictwo Galaktyka

Follow Olga Kuriata:

Cześć, mam na imię Olga. W swojej pracy staram się zadbać o klienta na dwóch płaszczyznach: trening i zdrowe odżywianie. Od 15 lat jestem instruktorką treningów prozdrowotnych. Jestem dyplomowanym nauczycielem Yoga Alliance. Ukończyłam kurs nauczycielski RYT 200. Jestem instruktorem rekreacji ruchowej. Specjalizuję się w formach prozdrowotnych : Pilates, Vinyasa Yoga, Air Yoga, Ashtanga, Aqua, Zdrowy Kręgosłup, Senior, Trening Mięśni Twarzy, Trening Mięśni Zaniedbanych. Od 10 lat zagłębiam tematykę zdrowego odżywiania. Jestem trenerem żywienia. Ukończyłam studia podyplomowe Psychodietetyka. Pomagam moim klientką zrozumieć, że zdrowe nawyki żywieniowe i właściwe treningi, wystarczą aby osiągnąć idealną wagę. Bez katowania się dietami i liczeniem kalorii. Dzielę się tą wiedzą tutaj na blogu a także na warsztatach i konsultacjach. Studia ukończyłam na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług w Szczecinie ale to fitness i zdrowe odżywianie są dla mnie największą pasją. Swoje umiejętności doskonalę na licznych szkoleniach w Polsce i USA. Pasjonuję się zdrowym odżywianiem. Organizuję warsztaty dotyczące zmiany nawyków żywieniowych i treningów prozdrowotnych. Zapraszam Cię na mój blog!

Latest posts from